wtorek, 14 maja 2013

Po raz pierwszy...

...upiekłam tort!
Kiedyś musi być ten pierwszy raz, a okazja była wyjątkowa: Komunia naszego Janka:)
Tak bardzo chciał żebym coś upiekłam, że w końcu uległam i ruszyłam na poszukiwania w necie w miarę prostego przepisu na tort.
Skończyło się na własnej interpretacji kilku przepisów i chyba nie wyszło najgorzej?
Muszę jeszcze pomyśleć nad wilgotnością biszkoptów (bo tego trochę zabrakło) no i czekać na sezon truskawkowy! Ale pierwsze koty za płoty...
A oto przepis:

Biszkopt (forma 18 cm):
6 jaj
1 szklanka mąki tortowej
1 szklanka mąki ziemniaczanej
1 szklanka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka oddzielamy od żółtek, ubijamy na sztywną pianę, następnie dodajemy cukier oraz żółtka. Na końcu dodajemy przesianą mąkę z proszkiem i mieszamy łyżką. Dół tortownicy smarujemy margaryną i wysypujemy bułką tartą. Ciasto pieczemy w temp. 150-160 stopni z termoobiegiem ok 50 min (sprawdzamy czy suchy patyczek)

Krem:
3 serki mascarpone po 250 g.
3 żółtka
500 ml śmietany kremówki
150 gram cukru pudru
owoce do dekoracji

W misce ucieramy żółtka z cukrem pudrem (ok. 5 min). Stale mieszając dodajemy mascarpone. Następnie ubijamy śmietanę i dodajemy do masy z serkiem.
Dekorujemy owocami

Jak na pierwszy raz to całkiem nieźle wyszło:)

Na koniec dumna matka-Polka ze swoim pierworodnym w dniu Pierwszej Komunii:

Mój duży mały mężczyzna...

P.S. Żeby nie było tak słodko, to mały "komunista" od wczoraj na zwolnieniu w domu:(((
 Paskudne choróbsko przykleiło się do nas i jakoś nie chce puścić...

Pozdrawiam wszystkich zaglądających:))))
Dzięki za dobre słowa, zarówno te w komentarzach jak i wypowiadane osobiście. To na pewno dodaje skrzydeł!
Miło mi także, że zaglądają tu nie tylko panie, ale - jak wynika z ostatnich wpisów - także panowie szukający np. pomysłu na prezent dla małżonki...Chętnie służę pomocą!
xoxoxo
M.

11 komentarzy:

  1. już sobie wyobrażam jaki był pyszny:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truskawki i mascarpone - to musi się udać!Buźka for ju!

      Usuń
  2. Witaj, no, no tort to nie lada wyczyn, wygląda przepysznie:_))) a mamusia z synkiem...urocza para!!!!!! Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego białego tygodnia:-)) Gosia
    Zapraszam do sklepu redecor.pl na ofertę na dzień mamy, może mama komunisty sobie zrobi przyjemność :-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Małgoś! Walczę kochana z banerkiem, także się nie poddawaj. A na zakupy w sklepie na pewno dam się namówić:)

      Usuń
  3. Piekny tort :) ja zawsze nasączam biszkopt kawą lub herbatą (czasami pokropię alkoholem) wówczas jest taki mokry :)

    Piekna mama i syn :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aga, na pewno wypróbuję ten sposób z herbatą:)Bałam się nasączać czymkolwiek, bo moi chłopcy nie lubią tortów zbyt mokrych, a juz szczególnie takich z ponczem...przykre wspomnienia z dzieciństwa;)

      Usuń
  4. Martusia,

    Super elegancko wyglądacie z Jankiem! A tort pierwsza klasa! Myślę, że złapałaś bakcyla i teraz będziesz piekła częściej:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kotuś zachwycająco wyglądałaś! I torcik też! Że nie wspomnę o Janku!

    OdpowiedzUsuń
  6. pieknie ..ah przeżywałam to samo serducho się radowalo patrzac na tego mezczczyzne obok mnie ...ah a dopiero na porodowce bylam ;O

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja nasączam wodą z sokiem z cytryny , chociaż też nie jestem specjalistką od tortów, to kilka w życiu zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I * AM * TOTALLY * SPEECHLESS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń