piątek, 21 czerwca 2013

Tarta z cukinią czyli kolejny przepis do mojej autorskiej książki "1001 potraw z ciasta francuskiego" ;)

Witam wszystkich!!!
Kto z Waszagląda do mnie od dłuższego, ten wie, że mam wyjątkową słabość do ciasta francuskiego. Właściwie zawsze mam je w lodówce, bo pozwala w szybki i prosty sposób na przygotowanie obiadu czy deseru.
Dziś jedna z opcji obiadowych, nazywana przez mnie tartą z cukinią:)
Przepis jak zwykle banalnie prosty:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • dwie średnie cukinie
  • 15-20 dag wędzonego boczku
  • jedna średnia cebula
  • pesto rosso, oliwa z oliwek sól prowansalska, pieprz,

Boczek kroimy w kostkę, lekko podsmażamy na patelni. Cukinię kroimy w cienkie plasterki, cebulę w półkrążki lub piórka. Ciasto francuskie rozkładamy na blasze, smarujemy pesto rosso (może być też zwykłe pesto), następnie układamy plasterki cukinii w równych rzędach. Całość posypujemy zrumienionym boczkiem, cebulą, doprawiamy do smaku. Na koniec skrapiamy oliwą z oliwek i wkładamy do rozgrzanego piekarnika na ok. 20 min.
Całości dopełnił sok pomidorowy ze spiżarni mojej mamy:)
Możemy też podawać tartę z sałatą z rukoli lub pomidorkami - co kto lubi!

Tartę można jeść także na zimno, pokrojona w paski świetnie sprawdza się na przyjęciu jako przystawka czy mini-kanapeczka:)
Enjoy!!!!

13 komentarzy:

  1. OOOO! Lubimy takie :-) Tylko wiesz, Kochana, ja bez boczusiu poproszę:-) Cudowna ta tarta!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności, ja jedynie bym musiała z boczku zrezygnować...
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. gdzie można dostać te okulary http://nowmeandmartha.blogspot.com/2013/02/poradzcie-mi.html :)?

    OdpowiedzUsuń
  4. już odpopwiadam: kupiłam je w .....Rossmanie:)tylko trzeba wyjąć szkiełka oryginalne i dac do oprawienia! cena jedyne 10 zł!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie;)
    Ale się zrobiłam głodna hihih
    Super przepis, chyba go pożyczę;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Gotowe ciasto to hit mojego gotowania-ściemniania, plus gotowe ciasto pod pizzę, gotowe kruche- ale niezbyt fajne, gotowy krem budyniowy bez gotowania. Cukiniowe danie adoptuję ale bez boczku :)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. To coś dla mnie, ponieważ bardzo lubię cukinię i francuskie ciasto. Niestety ciasto baaardzo kaloryczne, ale co tam :))))

    OdpowiedzUsuń
  8. nowy post, plisss!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. http://www.youtube.com/watch?v=3O1_3zBUKM8 ;)))

    OdpowiedzUsuń
  10. ten przepis prawie rok temu opublikowała Zosia z makecooking easier. http://www.makecookingeasier.pl/na-obiad/francuskie-ciasto-plasterki-cukinii-pesto-i-inne-rozmaitosci/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, zaraz zajrzę!ja ściągnęłam go od mojej bratowej...jak widać świat jest mały!dzięki za info:)

      Usuń